No 12. Jūnija līdz 17. Jūnijam norisinājās spēļu veidotāju pasākums “Castle Game Jam 2023”, dalība pasākumā bija par maksu. Neskatoties uz to, ka neguvām goda vietu, iegūtā pieredze, iespēja komunicēt ar līdzīgi domājošiem kā no Eiropas, tā ar no tālākiem zemes galiem – bija tā vērts. Šī pasākuma pamat tēma bija “Quick & Dirty”.
Castle Game Jam 2023
Pasākums norisinājās Jaunpils pilī, kā rezultātā tapa neliela spēlīte, kuras pamat doma ir satīrīt un sakārtot telpas pirms inspektora kungs ieiet tajās. Spēle “Overclean” beidzas tajā brīdī, kad inspektors pamet telpas un novērtē spēlētāja spēju iztīrīt tās.
Overclean
Spēles mehānikā izmanto fiziku lai panāktu vizuāli dinamisku uzvedību putekļsūcēja vadam un elastīgai daļai starp rokturi un putekļsūcēja korpusu.
Spēlētāja izaicinājums slēpjas procesā, mehāniku kopumā, kas spēlētājam liek vienlaikus domāt, varbūt pat stratēģiski, kuri darbi ir veicami vispirms un kādi procesi paralēli jāvēro lai veiksmīgi pabeigtu spēli.
Vadība notiek ar “W,A,S,D” klaviatūras taustiņiem.
Peles kursors – nosaka virzienu kurā ir pavērsts putekļsūcēja rokturi.
Peles kreisais taustiņš lai mijiedarbotos ar objektiem – piemēram izņemt gružus no putekļsūcēja, ieslēkt un izslēgt rādio un lampu.
Peles labais taustiņš lai sagrāptu, paceltu priekšmetus – piemēram gruža maisa sagrāpšana un izmešana vai galda novietošana atpakaļ tā vietā.
Spēlētājam ir jāseko līdzi lai putekļsūcējs būtu pie strāvas, jo savādāk nav iespējams savākt gružus. Jāseko lai putekļsūcējs nepārpildās ar gružiem, jo savādāk tie izsprāgs ārā un pa jaunam piegružos telpu.
Kad Spēle sākas, putekļsūcēja vads ir jau pieslēgts pie strāvas, bet aizejot pārāk tālu tas var izkrist no tās un sūkšanas proces apstāsies.
Ir virkne dažādu spēles elementu, kas konstanti notur spēlētāju uzmanību līdz telpas tiek sakoptas.
Protams ir virkne nepilnību un mehānikas, ko vaidzēja un varēja darīt savādāk. Spēles mehāniku veidošanas procesam piegājām demokrātiksi, katra spēles mehānikas nepieciešamība tika izvērtēta un vai to būs iespējams izveidot laikā nesabremzējot visu pārējo.
Pamat komanda – 3 cilvēki:
– Johan Lind (Programmētājs)
– Martin Vickgren (Programmētājs)
– Arvis Magone (3D Game Art)
Atbalstīja:
– Felix Seljeseth (Mūzika)
– Hannes Kindstrommer (Skaņa)
– Arthur Lorens (Bals Aktieris)
– Ivan Notaroš (Tehniskais atbalsts)
Projekts tapa izmantojot Unity spēles dzini un programmējot UnityC# valodā. Šāda programmatūra ļauj projektu konvertēt uz dažādām virtuālām vidēm.
Lai projekts būtu apskatāms uz pēc iespējas vairāk ierīcēm, izvēlējāmies projektu kompilēt uz Unity WebGL/HTML5 tehnoloģiju.
3D modelēšana izmantoju Blender3D programu un 2D tehstūrkartes tapa ar Adobe Photoshop palīdzību.
Spēle ir spēlējama interneta pārlūkā – Windows, Apple un vajadzētu darboties arī Linux vidē, ja vien internet pārlūks atbalsta WebGL, HTML5 tehnoloģiju.
Ja gadījumā spēle neatvers Itch.io, ir iespēja pa tiešo atvērt šajā saīsinātā linkā: t.ly/ferK
Paldies, ka veltījāt laiku, ceru ka bija interesanti. Ja gadījumā meklējat speciālistu, kas varētu izstrādāt jums līdzīga veida projektus. Variet droši ar mani sazināties rakstot uz e-pasts: [email protected] vai ar izmantot kontaktformu.