Domāju, ka tas varētu būt liederīgi uzskaitīt Blender 3D modelēšanas programmas spraudņus, kurus lietoju savā ikdienā. Vispirms jau sev par atgādinājumu un varbūt kādam kā noderīgu info.

Kāpēc ir nepieciešami programmatūras papildus risinājumi?

Sākumā, kad sāk apgūt pirmo darba pieredzi ar modelēšanas programmu, tad nav nepieciešamības pēc papipldinājumiem, jo lietotājs vēl tikai apgūst modelēšanas rīka iespējas. Tāpēc, ja tikai domā sākt, vai esi sācis un vēl nezini Blendera programmas stiprās un vājās puses – tad iesaku tev nesteikties ar visādu aizraujošu spraudņu uzstādīšanu.

Jā ir forši ka viņi ir un dara brīnumainas lietas, bet tev kā lietotājam kas ir tikai tiko sācis visas aizraujošās iespējas var tikai saputrot galvu. Turklāt, bieži papildus risinājumi, kas tiek uzstādīti modelēšanas programmā, ne vienmēr tai piešķir jaunas spējas. Viss drīzāk spraudņa komandas un iespeājas ir veidotas tā lai veicamās darbības, kas atkārtojas tiktu automatizētas un lietotājam saīsinātu veicamā darba ilgumu. Tāda parasti ir jebkura papildus rīka mērķis – saīsināt modeļa izstrādes laiku.


RetopoFlow (Maksas)

Personīgā pieredze – atvieglo un paātrina darbu kad ir jāveic HD izšķirstpējas modeļa konvertācija uz zemāku izšķirtspēju. Piemēram ir modelis kura trijstūru skaits ir ap 1 miljonu un pateicoties šiem trijstūriem ir iespējams parādīt pietiekami lielu vizuālo informāciju, bet modelis nav izmantojams praktiksi dažādās virtuālās vidēs. Tāpēc bieži nākas veidot modeli ar stipri zemāku trījstūru skaitu un lai to varētu izdarīt precīzi, izmantoju RetopoFlow.

RetopoFlow dokumentācija https://docs.retopoflow.com


Bool Tool (Bezmaksas)

Ir standarta Belendera risinājums kas nāk līdzi Blender3D modelēšanas programmai, tikai pēc noklusējuma nav ieslēgts lai to var lietot.

Personīgā pieredze: – atvieglo cietu virsmu modelēšanas procesu. Darbojas līdzīgi kā Photoshopā un Ilustrātorā “Path Operations” kad veic 2 vektoru bloku sapludināšanu definējot to mijiedarbību savā starpā – ļoti vienkārš un prakstisks rīks.

Rīkus var uzstādīt atverot Blender3D programmā spraudņu sadaļu (Edit > Preferences > Add-ons) un meklētājā ierakstot nosaukumu vai caur “Install” pogu ievilkt Blenderī.


UV-Packer (Bezmaksas)

Atceros, ka sāku strādāt ar Blenderi vai pirmstam vēl citās modelēšanas programmām, nesagādāja grūtības izveidot 3D modeli telpā, tas kas man ilgi traucēja un ko nespēju saprast bija tekstūru kartes kā tās veidot un kā izveidot UV modeļa izklājumu. Tagad, tas ir stipri veiglāk, kā tas bija gadus atpakaļ, bet kas ir izaicinājums vēl joprojām un domāju, ka ikvienam māksliniekam, tas ir mācēt iegūtos 3D modeļa izklājumus sakārtot tā lai tie būtu optimāli izkārtoti definētā laukumā.

Tad nu šeit es varu ieteikt “UV-Packer” spraudni, kas ir bezmaksas. Netikai optimāli sakārtos 3D modeļa izklājum tekstūrkartes laukumā, bet dod lielu kontrroli pār to, kā 3D modeļa laukumi izkārtosies.

Vienīgais mīnus ko šim Blendera spraudnim saskatu ir tā uzstādīšana, ir mazliet piņķerīga, jo nepietiks ar .ZIP formāta faila ievilkšanu caur Blenderai, būs jāveic papildus .EXE faila kopēšana iekš Blendera mapes.

Vairāk par šo rīku var uzināt viņu lapā: https://www.uv-packer.com


Paldies, ka veltījāt laiku, ceru ka bija interesanti. Ja gadījumā meklējat speciālistu, kas varētu veidot 3D modeļus un ar likt tiem kustēties virtuālā telpā. Droši varat ar mani sazināties rakstot uz e-pasts: [email protected] vai ar izmantot kontaktformu.

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.